lähiverkko palveluna

Tekninen johtaja, Aki Stolt

Tekninen johtaja, Aki Stolt

Luotettava ja tietoturvallinen lähiverkko yritykselle helposti ja vaivattomasti kuukausimaksulla. Yrityksen lähiverkko kerralla kuntoon ilman turhaa säätöä, sillä palomuurit, wlan-verkot ja kytkimet ovat meille tuttua asiaa.  Palvelussa me huolehdimme puolestanne kaikista yritysverkon laitteistoihin, valvontaan, hallintaan, tietoturvaan ja analytiikkaan liittyvistä toimenpiteistä. 

Miksi moderniin yrityksen lähiverkkoon kannattaa investoida?

Hyvin rakennetun, yhtenäisen lähiverkon avulla verkkoyhteydet toimivat saumattomasti koko toimitilan alueella. Verkossa olevia laitteita valvotaan automaattisesti ja mikäli niissä havaitaan jotain poikkeavaa, niistä muodostuu automaattisesti hälytyksiä ja tukipyyntöjä Service Deskiimme. Huolehdimme luonnollisesti myös siitä, että toimitetut laitteet ovat viimeisimpien tietoturva-asetuksien mukaisia.

Millaisia haasteita lähiverkoissa voi olla?

“Verkko tuntuu hitaalta.”
Usein vanhat laitteet hidastavat verkon suorituskykyä, eikä asiakkaamme tiedä, että verkkoa voisi nopeuttaa. Modernin lähiverkon avulla verkon suorituskykyä on helppoa analysoida ja optimoida.

“Verkko-ongelmien selvittely vie aikaa meidän IT-tuelta ja aiheuttaa pitkiä toimintakatkoksia työntekijöille.”
Tunnetusti aika on kallista. Palvelumme avulla teidän ei enää tarvitse käyttää arvokasta aikaa verkko-ongelmien kanssa painimiseen.

“Emme ole varmoja, onko verkkomme suojattu oikein.”
Palvelumme avulla tietonne ja laitteenne ovat turvassa hyökkäyksiltä.

“Koko IT tökkii jatkuvasti ja ongelman lähtöpistettä joudutaan etsimään manuaalisesti tuntikausia.”
Modernin lähiverkon avulla ongelman syy saadaan selvitettyä välittömästi ja ongelma saadaan ratkaistua nopeasti.

Miten lähiverkko rakennetaan?

Lähiverkko ja nettiliittymän hankinta sekoitetaan usein toisiinsa. Siksi haluamme avata selkokielisesti, miten tyypillinen hankinta- ja toimitusprosessi etenee kaikessa yksinkertaisuudessaan.

  1. Nettiliittymä: Yrityksen siirtyessä uusiin toimitiloihin, ensimmäinen askel on hankkia nettiliittymä toimitiloihin.

  2. Laitekanta: Kun nettiliittymä on olemassaan, voimme lähteä tekemään lähiverkkokartoitusta yhdessä asiakkaamme kanssa. Asiantuntijamme tulee paikan päälle katsomaan toimitilat läpi. Ensiksi selvitetään laitekanta eli huomioidaan mitä laitteita käytetään ja missä.

  3. Verkon suunnittelu: Kun laitekanta on selvillä, lähdetään tarkastelemaan tarpeita esimerkiksi kiinteille verkkopistokkeille. Kartoitamme samalla verkon lähtöpisteen ja tarpeenne langattomille tukiasemille, joiden avulla verkko saadaan ulottumaan koko toimitilan alueelle. Tarkastelemme myös rakenteiden materiaaleja, jotka vaikuttavat verkon kantavuuteen.

  4. Palomuuri: Palomuuri on tärkeä osa turvallista ja läpinäkyvää lähiverkkoa, joka mahdollistaa asiakastuen, raportoinnin ja valvonnan meidän toimestamme. Rakennamme palomuurin asiakkaamme tarpeiden mukaan. Palomuuri mahdollistaa mm.

    ·       verkon yritystason suojauksen

    ·       asiakas- ja yritysverkon luomisen

    ·       reaaliaikaisen näkymän verkon tilasta

    ·       verkkohyökkäyksiltä suojautumisen

    ·       verkkovirheiden seurannan

    ·       verkon koko laitekannan seurannan

    ·       verkkosivujen blokkaamisen

    ·       kaistan käytön optimointi eri käyttökohteissa

  5. Toteutus: Toteutamme lähiverkon kartoituksen pohjalta.

  6. Asiakastuki: IT4B:n Service Desk seuraa lähiverkkoa etänä ja reagoi vikatilanteisiin ennakoivasti. Valvomme ja hallinnoimme palvelun piiriin kuuluvia laitteistoja ja palveluita. Service Desk palvelee puhelimitse, sähköpostilla, videolla tai pikaviestimien välityksellä. Käytössämme on tikettipohjainen palvelupyynnön käsittely, seuranta ja raportointi.

  7. Raportointi ja valvonta:

    ·       Verkon liikennemäärän ja liikenteen laadun valvonta. Kaistan kapasiteetti on oltava riittävä suhteessa käyttäjämääriin.

    ·       Verkkoliikenteen priorisointi ja analysointi. Voimme estää tiettyjä verkkosivuja tai tarjota tiettyyn käyttökohteeseen enemmän kaistaa.

    ·       Verkkoyhteyden laadun varmistaminen. Varmistamme, ettei verkkoyhteydessä ilmene katkoksia.

 
Tulostaminen palveluna

Tulostaminen palveluna

Työasemat palveluna

Työasemat palveluna

Service Desk

Service Desk