TYÖ SUJUU, KUN TIETO KULKEE

Kantaputki on ottanut jämäkän otteen Hämeenlinnan alueen kovasta kilpailusta. Alihankkijana toimimisen lisäksi se on kasvanut rohkeasti putkiurakointien pääurakoitsijaksi. Se pitää nyt itse lankoja käsissään monivaiheisissa ja monen liikkuvan osan projekteissa. Myös maantieteellisesti toiminta-aluetta on laajennettu pitkälle Hämeenlinnan rajojen ulkopuolelle. Yhteistyö ITB4:n kanssa helpottaa elämää kasvun ja kiireen keskellä.

    – Yksi ratkaisevista menestystekijöistä on jouheva ja riittävä talon sisäinen tiedonkulku. Kun henkilökunta paiskii töitä eri kohteissa ja tekijöitä useita, on tiedon liikuttava nopeasti. Suuri osa materiaaleista tarvitaan edelleen tulostettuna ja säästämme aikaa, vaivaa ja rahaa sillä, että voimme tuottaa kaikki tarvittavat materiaalit itse, toimitusjohtaja Petri Hämäläinen kertoo. 

    Loppuasiakkaiden keskuudessa putkiremonttia odotetaan harvoin innolla, ja ennakkokäsitykset tulevasta ovat vähintäänkin epäileviä. Se, mistä toimijoita useimmiten syytetään, on tiedon puute tulevasta. Hämäläisen mukaan laadukas projekti ottaakin huomioon asiakkaan tiedontarpeen jo hyvissä ajoin ennen töiden näkyvää alkua. 

    – Viestimällä tapahtumista, aikatauluista, vaikuttamismahdollisuuksista ja vastaamalla jo etukäteen esille nouseviin kysymyksiin taltutamme epäilevät tuomaat ja saamme asukkaiden hermot lepäämään. Ja saamme itsekin paremman työrauhan. Olemmehan menossa asiakkaidemme kaikkeen pyhimpään – heidän koteihinsa, jolloin meidän on toimittava erityisen laadukkaasti. 

 Tulee muistaa, että toiminnan laatu ei ole pelkästään substanssiosaamisen hallintaa, vaan laatu paljastuu jokaisesta työtekijästä ja kaikista materiaaleista. Jokaisesta asiakkaalle jaettavasta vihkosesta, tiedotteesta tai kirjeestä on käytävä ilmi Kantaputken työn taso – tulostusjäljenkin on oltava samaa hyvää tasoa. Tiukkaan aikataulutetussa työssä tietokoneiden ei ole vara kaatuilla, eikä sovellusten lakata toimimasta. Nopeasti reagoiva ja asiakkaastaan aidosti välittävä IT-tuki auttaa projekteja pysymään aikataulussa.

    – Hyvä yhteistyökumppani tietää, mitä me tarvitsemme. Oikealla laitekannalla Kantaputki pystyy reagoimaan nopeasti tarvittaviin tilanteisiin. IT4B:n tuki auttaa heti, kun aika on. Ja auttaa siten minua jopa nukkumaan yöni paremmin, Hämäläinen naurahtaa.

KANTAPUTKI OY

    Kantaputki Oy on Hämeenlinnan ja ympäristökuntien alueella toimiva 30 työntekijän LVI-alan yritys. Se perustettiin vuonna 1994 ja kuuluu valtakunnalliseen Hanakat-ketjuun. Yritys tekee putkiurakointeja niin pienissä, kuin myös pääurakoitsijana suurissa asuntokohteissa. Tämä lisäksi Kantaputki myy LVI-alan tuotteita kuten lämmitysjärjestelmiä, ilmalämpöpumppuja, jätevesijärjestelmiä, lämmönjakojärjestelmiä, ilmanvaihtojärjestelmiä ja kylpyhuonekalusteita yksittäistuotteista kokonaisratkaisuihin yksityishenkilöille ja yrityksille.

RATKAISU       

Kantaputki Oy:lle toteutettiin räätälöity tulostusjärjestelmä, jonka avulla he pystyvät tuottamaan vaativatkin tulostustyöt laadukkaasti. Kantaputki haluaa palvella asiakkaansa parhaalla mahdollisella tavalla ja asiakkaille annettavien materiaalien korkea laatu on osa hyvää palvelua. Erillisellä suurkuvatulostimella tulostetaan projektien piirustuksia nopeasti ja helposti.  Suurkuvatulostin säästää aikaa ja rahaa, kun piirustuksia ei tarvitse teettää ulkopuolisella taholla.

IT4B vastaa myös Kantaputken it-ylläpidosta. Huolehdimme, että laitteet toimivat ja mahdolliset ongelmat saadaan nopeasti ja vaivattomasti ratkaistua.

www.kantaputki.fi